Strawberry smoothie bowl

Nå er hverdagen tilbake for fullt og usunn, fet julemat byttes ut til fordel for litt sunnere og lettere mat. Jeg vet ikke med dere, men jeg setter pris på litt inspirasjonspåfyll på matfronten en gang i blant. Så i dag vil jeg dele en enkelt og veldig god smoothieoppskrift med dere. Denne blir ganske tykk så den egner seg godt til å spise med skje, men hvis du heller vil drikke den er det bare å tilsette litt juice eller vann.

Ingredienser:

  • 1 banan
  • 2 ringer ananas
  • Litt yoghurt
  • Noen frosne jordbær
  • Topping

Alt blendes bare i en blender og siden denne smoothien bli ganske tykk spiser jeg den like gjerne med skje. Jeg toppen min med tørket jordbær, bananskiver, chiafrø og kokos. Det ble en nydelig smakskombinasjon, men du står selvfølgelig fritt til å toppe den med hva du vil. Nøtter, granola og blåbær er også veldig godt!

Det tok kanskje 3 minutter å slenge sammen denne frokosten og jeg synes i hvert fall dette er et par hakk opp fra standard brødskive med gulost. Husk at hvis du har frukt eller grønt som har ligget en stund kan du bare kutte det opp å slenge det i fryseren. Da har du alltid noe å lage smoothie av, og du slipper å kaste mat unødvendig!

14 kommentarer

Siste innlegg