DIY: Snow Globe

Ny dag betyr et nytt DIY-prosjekt! Dette har jeg gledet meg til å lage i flere uker nå, og endelig har jeg to supersøte, hjemmelagde snøkuler hjemme. Det er veldig enkelt å lage og du kan dekorere innsiden med hva det måtte være! Når julen er over tenkte jeg å lage meg en som ikke er så julete sånn at jeg kan ha en oppe hele året.

Du trenger:

  • Et glass
  • Vann + glyserin eller babyolje
  • Glitter
  • Superlim
  • Dekorasjon til å ha inne i kulen
  • Spraylakk hvis du vil farge lokket

Jeg har lagd to forskjellige i dag, og den på bildet over ble jeg mest fornøyd med. Der har jeg rett og slett bare brukt en glasskrukke som det har vært tomatsaus på, vasket det og spraylakket lokket i gull. Så kjøpte jeg inn et lite juletre fra Søstrene Grene som jeg limte i midten, fylte glasset med babyolje og drysset i litt gullglitter. Jeg synes den ble så enkel og fin. Grunnen til at jeg bruker babyolje og ikke vann er fordi jeg ikke vil at glittret skal legge seg øverst i glasset. Hvis du har glyserin (kan kjøpes på apotek og kakebutikker) liggende kan du blande det i vanlig vann også gjør det samme nytten.

Jeg lagde en til i et Norgesglass, men jeg hadde for lite babyolje så jeg blandet med vann. Ups, det burde man ikke gjøre! Som dere ser har det hvite lagt seg som en hinne øverst. Når jeg får tid skal jeg stikke å gå kjøpt en flaske glyserin, det brukes visst til baking også så det kan jo være greit å ha liggende? Til snø i den store krukken brukte jeg kokos, men jeg tror nok det vil løse seg litt opp etter hvert, så jeg tenkte å fikse meg litt fake snø. Det synes ikke så godt, men denne kula har jeg dekorert med et større juletre og en julekule.

Husk på å lime fast lokket når du er ferdig med den, de skal jo stå på hodet og de kan fort begynne å lekke.

Disse var så morsomme å lage, også gjorde de seg så godt på hyllen sammen med den andre julepynten. Hvem trenger vel ferdigkjøpt pynt når man kan lage sin helt unike pynt selv?

23 kommentarer

Siste innlegg