DIY: Some people are worth melting for

Da var det klart for dagens DIY-prosjekt, vi er allerede kommet til dag tre i min DIY-uken! Håper dere er klar for et skikkelig søtt prosjekt i dag? Jeg har nemlig lagd verdens søteste julekule med temaet Frost. Jeg har faktisk ikke sett filmen selv, men jeg har jo fått med meg denne søte snømannen. Og da jeg for litt siden så noen hadde lagd dette her på Pinterest måtte jeg bare lage min egen.

Du trenger:

  • 1 gjennomsiktig julekule
  • Kokosmasse
  • 2 hele pepperkorn
  • Noe som kan være gulrot
  • Bokstavklistremerker
  • Fint sløyfebånd

Julekulen får du kjøpt de fleste steder der hobbyting selges. Til bokstavene brukte jeg klistremerker som fulgte med i EOS sin julepakke, men du kan også kjøpe på Panduro Hobby. Hvis du finnet et klistremerket som har hele sitatet på anbefaler jeg deg å kjøpe det, jeg slet litt med å få alle bokstavene rett på linje! Nesen nappet jeg bare av en snømann jeg hadde hjemme, men du kan også bruke oransje modelleire.

Etter at du har satt på bokstavene fyller du bare opp med litt kokos, legger øynene og nesten på toppen og knyter fast et fint bånd for oppheng. Det går selvfølgelig an å legge inn noe som ligner på armer hvis du ønsker det også.

Jeg synes dette ble en supersøt og unik julekule som var veldig gøy å lage. Jeg kan se for meg at dette er noe barna setter pris på å få være med på også, i hvert fall hvis Frost står høyt i kurs! Og hvis du ikke ønsker å ha Frost-tema kan du jo fylle kulen med hva det måtte være. Lag en som passer ditt juletre!

19 kommentarer

Siste innlegg