DIY: Movember-kake

I går hadde en av mine beste venninner bursdag, og fordi hun digger barter måtte jeg jo bare bake en bartekake til henne. Det er jo i tillegg Movember nå så der slo jeg to fluer i en smekk! Det er overraskende lett å lage en bartekake, du trenger bare en rund kakeform, og litt mer presisjon enn meg. Hehe. Jeg ser i ettertid at med litt nøyere utskjæring ville den blitt enda bedre, men litt av sjarmen er vel at den ser hjemmelaget ut?

Jeg må innrømme at jeg jukset litt med kakedeigen og fikk Toro til å blande for meg, så denne gangen blir det ingen oppskrift på saftig sjokoladekake, men en enkel fremgangsmåte skal dere få.

Som sagt er alt du trenger en rund kakeform så skjærer du som vist på bildet, prøv bare å få delene like store! Da er det mye lettere å få barten fin, men du kan også finpusse i ettertid.

Kjør på med litt deilig glasur og style barten som du ønsker. Jeg hadde egentlig tenkt til å ha litt sort konditorfarge i glasuren slik at den ble helt sort, men så lå den dessverre igjen på Sinsen. Det finnes jo brune barter også?

Alt i alt ble jeg ganske fornøyd, litt pirk er det alltid å utsette, men til å være min første bartekake er det innafor. Det virket i hvert fall som at bursdagsbarnet ble fornøyd og det er det viktigste! Kanskje dette er en idé til neste års farsdagskake?

5 kommentarer

Siste innlegg