12 julegavetips til damene

I går var det nøyaktig sju uker til selveste julaften og selv om mange synes det for tidlig å begynne julesnakket mener jeg det er på høy tid! Jeg synes i hvert fall ikke det er noe hyggelig å stresse med julegaveinnkjøpene og vil heller bruke litt tid på å finne ting som passer hver enkelt mottaker. Når det er sagt så er det ikke alltid like lett å vite hva man skal finne på å gi alle, så i dag har jeg satt sammen årets første tipsinnlegg. Jeg har valgt ut litt fra alle prisklasser, og først ut er damene!

Som den varm drikke entusiasten jeg er må jeg jo slå et slag for å gi bort noe å varme seg på. En pose med litt eksklusiv kaffe fra Solberg og Hansen, te fra Kusmi Tea eller en deilig boks med varm kakao må være midt i blinken. Legg også gjerne ved en boks eksklusiv lakris fra Lakrids, eller kanskje en fin kopp, da kan jeg nesten garantere en vellykket gave!

Å kunne gi en gave som varer lenge er veldig gøy, og et abonnement på Glossybox gjør akkurat det. Da vil personen som får gaven motta en eske i posten med spennende skjønnhetsprodukter i enten 6 eller 12 måneder. Dette vil bli et lite høydepunkt hver måned som jeg tror de aller fleste vil sette pris på.

Smykker er også noe jeg tror vil falle i smak hos veldig mange, enten du finner et fint armbånd, noen søte øredobber eller et kult kjede. Tenk bare litt over hva slags stil vedkommende har, og hvis du ikke skulle finne noe som passer kan du jo alltids ty til gavekort.

Hvis du har litt ekstra penger å bruke i år, eller vil gå sammen med flere å spleise er en liten ferietur en utrolig fin gave. Det trenger ikke være lange turen og man trenger ikke reise til andre siden av jordkloden, bare det å komme seg litt bort er nok. På hjemmesiden til Apollo har de alltid masse tilbud på spennende destinasjoner.

Hva med å gi bort et kurs i gave? Har du en mor, bestemor, venninne eller kanskje søster som liker å svinge seg på kjøkkenet? Gi bort et kurs som passer personen, for eksempel bakekurs, raw food-kurs eller hva med sminkekurs? Google litt rundt og du vil finne et hav av forskjellige kurs du kan gi bort.

Hvis du sliter med å finne en gave til de som har alt kan du jo gi bort en matkasse? Hos Adams Matkasser kan du velge å gi bort en eske eller et gavekort på valgfritt beløp. Mat er jo noe man alltid har brukt for, så denne gaven blir i hvert fall brukt!

Etter julen kommer et nytt år og mange har som mål å leve litt sunnere, kanskje du kjenner noen som har akkurat det i tankene? Hva med å gi bort en smoothiemaker? SmoGo er ganske rimelig variant hvor beholderen også fungerer som en drikkeflaske. Denne tar minimalt med plass, og du slipper unna med mindre oppvask, perfekt! Hvis du vil legge litt ekstra i det kan du legge ved et fint glass og kanskje noen søte sugerør?

Et annet godt tips til de som har alt er å gi de en eller annen form for underholdning. Et gavekort på Netflix eller TV2 Sumo kommer stort sett alltid godt med. Eller hva med et gavekort på Spotify for den musikkinteresserte? Et annet genialt tips er Storytel, et abonnement hvor du kan høre på og lese så mange bøker du ønsker. Du kan gi 1,3, 6 eller 12 måneder.

Jeg nevnte jo over her at mange ønsker å endre livsstil ved inntog av et nytt år, så treningstøy står nok også høyt på manges ønskelister. Kjøp noe med et litt kult mønster eller noen freshe farger så skal du se de får en kick-start på det nye året!

En koselig gave som garantert vil varme er å finne frem noen hyggelige bilder, kanskje fra en ferie dere har vært på sammen og lage noe fint av det. På Sticky9 kan du lage alt fra magneter til plakater og fotoalbum. Og det geniale med denne siden er at du kan hente ut bilder direkte fra Instragramprofilen din eller fra Facebook!

Noen deilige velværeprodukter slår nok heller ikke feil. Lush har masse herlige produkter, og du finner alt fra skrubber til badekuler der. Hvis du heller vil være litt kreativ kan du jo lage en god skrubb eller lignende hjemme og putte det i en fin krukke. Her finner dere min oppskrift på en supergod sjokoladeskrubb.

Helt til slutt vil jeg tipse om en annen morsom gave til de som har alt, nemlig en “bli ny dag”. Dette kan jo bli litt dyrt så her kan det være en fordel å spleise. Ta henne med ut på shopping hvor dere blir enige om et fint antrekk, gjerne i en litt annen stil enn den hun vanligvis velger. Så kan du jo legge en fin makeup på henne, eller få noen proffe til å gjøre det. Lakk neglene hennes og la hun virkelig kose seg! Husk på litt mat mellom slagene!

Det var de tipsene jeg kom på i denne omgangen, jeg har lagd et par slike innlegg tidligere også så søk gjerne på det hvis dere ønsker flere ideer! Det kommer selvfølgelig også et innlegg for gutta om litt og så tenker jeg å lage ett med hjemmelagde gaver som i fjor. Håper det høres greit ut! Og del gjerne egne tips hvis du har noen gode på lur, man kan aldri få nok gaveideer.

21 kommentarer

Siste innlegg