Høstsnack: Eplechips

Endelig fredag! Etter jeg er ferdig på jobb i kveld har jeg resten av helgen fri, og det skal bli så godt. I morgen går dagen med til loppemarked og middag hos broren til Matias, og søndagen tenker jeg å sette av til å bare slappe av. Can’t wait! Men før den tid ville jeg bare innom for å ønske dere en god helg, og dele en oppskrift med dere. Høsten er jo eplenes årstid og selv om de som henger på treet ikke er helt modne enda kan vi jo snikstarte litt med epler fra butikken. Dagens oppskrift er derfor på supergode eplechips med kanel og Sukrin Gold! Enjoy!

Alt du trenger er: eple, kanel og Sukrin Gold eller vanlig sukker.

Kutt eplet i tynne skiver (du kan med fordel skjære de tynnere enn jeg har gjort her) og dryss over et godt lag med kanel og Sukrin Gold.

Fordel de utover et bakebrett og stek de på ca. 100 grader til de er sprøe. Det kan 2-3 timer, men husk å sjekk underveis slik at de ikke blir brent.

Herlige krispy flak av eple, med smak av deilig søt kanel. Og enklere enn dette får du det ikke! Det eneste som tar tid her er stekingen, men da kan du gjør andre ting. Jeg anbefaler å steke opp et par epler slik at du har det liggende hjemme hvis du skulle få lyst på noe søtt en kveld. Bare oppbevar de i en lufttett boks slik at de ikke mister sprøheten!

5 kommentarer

Siste innlegg