DIY: Marble cover

Som jeg skrev forrige uke la Vilde og jeg på kontaktplast på Macene våre, og jeg lovet å komme med fremgangsmåte på det. Nå vet jeg jo at jeg er langt i fra den første til å skrive om dette, men ingen av innleggene jeg har vært innom har kommet med noen løsning på problemet Vilde og jeg støtte på; de runde hjørnene. Vi fikk veldig krøllete hjørner og uansett hva vi gjorde ville det ikke legge seg fint, helt til vi fant frem en hårføner!

Du kommer til å trenge kontaktplast i ønsket mønster/farge (vi kjøpte vår på Panduro Hobby), en tapetkniv, en penn, linjal og sist men ikke minst en hårføner!

Start med å tegne opp formen til Macen på kontaktpapiret. Skjær så ut med en tapetkniv før du klistrer kontaktplasten på. Påsettingen av plasten kan det være greit å gjøre sammen med noen da den ene bør stryke ut luftbobler med en linjal mens den andre påfører. Dersom det likevel blir noen luftbobler fjerner du disse med en linjal i etterkant. Skjer så bort eventuelle rester av kontaktplast rundt hele maskinen, og kutt ut eplet. Maskinen bør være på slik at eplet lyser når du gjør dette.

Så har vi kommet til den geniale delen! Blås forsiktig på hjørnene og stryk ut de stygge skrukkene. Etter et par runder med føneren ble alle hjørnene helt glatte og fine. Vi gikk også over alle de andre kantene med føner slik at vi er sikre på at alt sitter godt.

Jeg synes det ble veldig fint med en liten forandring, dataen min bærer nemlig preg av å ha vært godt brukt i 3 år nå. Jeg er veldig spent på hvor lenge det kommer til å sitte på, men skulle det falle av er det jo bare å sette på noe nytt. Det finnes så mye forskjellig kontaktpapir, så man kan jo bytte hvis du går lei.

8 kommentarer

Siste innlegg