Pakk smart til ferien

Hvis det er en ting jeg har blitt flink til de senere årene så er det å pakke lite og smart. Man trenger ikke ha med seg fullsizeprodukter på reise, og isteden for å pakke med masse klær uten mål og mening lønner det seg å sette sammen aktuelle antrekk på forhånd. Om du ikke har med deg klær nok til alle dagene gjør heller ikke det noe, du ender garantert opp med å kjøpe deg noen nye plagg og de vil man jo helst bruke med en gang man er ute av butikkdørene. Men det er ikke klær jeg skal snakke om nå, jeg tenkte heller å minne dere på at det finnes mange fine produkter i reisestørrelse. Her er hva jeg ville pakket i årets koffer.

Jeg vet jeg maser mye om solkrem om dagen, men det er så viktig! Du trenger ikke dra med deg den største flasken du finner, denne lille her er mer enn stor nok for en ferietur. En annen ting som er greit å ha med i kofferten er fuktighetskrem. Denne lille tuben fra The Body Shop lukter i tillegg heelt amazing av jordbær, så den er jo helt perfekt til sommeren!

En liten tube med aloe vera kan det også være kjekt å pakke med, er du uheldig å bli solbrent eller får et insektsstikk har du noe som lindrer. Når man er på ferie og smører seg inn med solkrem flere ganger om dagen og kanskje også svetter mer enn vanlig blir gjerne håret fortere fett. Og hvis du ikke vil vaske håret unødvendig mye er tørrshampoo gull verdt. Batiste har mange av sine tørrshampooer i reisestørrelse, så da er det bare å plukke med seg din favoritt.

Jeg nevnte så vidt face mist som et must-have i sommer på bloggen i går, og her har dere en veldig god mist i reisestørrelse fra L’Occitane. Det er så deilig å spraye ansiktet underveis i solingen! Dusjsåpe, shampoo og balsam er også veldig greit å pakke i mindre størrelser. Dersom du bruker faste merker som ikke har produkter i reisestørrelse selger Søstrene Grene rimelige små flasker du kan fylle over på.

En annen ting som sparer deg for mye plass i kofferten er å ta med seg sminketestere. I magasiner følger det ofte med testere på foundation og kremer, og disse tar jo veldig liten plass i toalettmappa!

Så da er det bare å slenge igjen kofferten og komme seg til gaten! God tur!

7 kommentarer
    1. Jo, jeg kjøper reisesett fra apoteket før jeg reiser 🙂 Så tar jeg ikke med altfor mye av sjampo, balsam osv :p
      Men det du sier med mengden av solkrem er jeg ikke helt enig i…Det spørs jo helt hvor lenge du skal være der, og man skal jo bruke en hel håndfull av solkrem på hele kroppen. Da er ikke ansikt medregnet :p Så jeg tar med meg en større tube. (GJerne størsten som er). Men igjen, man kan kjøpe solkrem i utlandet også, men kvaliteten er ikke nødvendigvis den same som i Norge 🙂 )Beklager om du følte dette som frekt, men var ikke ment sånn. :s. Men du har igjen et godt grunnlag, og jeg har nada og blir superlett brent 😛 haha
      – SIri

    2. Veldig fint innlegg, og det er greit med pakketips, jeg trenger i hvert fall det, hehe 🙂 Jeg er ikke dessverre ikke flink til å pakke smart. Det vil si, jeg er flink til å pakke smart når det gjelder klær, men ellers er jeg veldig dårlig på å pakke 😛

    3. Blir ikke mye reising på meg i år, men skal bort ei uke på leir med hesten min i neste mnd. Jeg er rett og slett fæl når det gjelder pakking, skal jeg være borte 1-2 dager ser det gjerne ut som jeg har pakka for en hel mnd. Hadde ei venninne her forrige dagen som ble helt oppgitt siden jeg brukte over en halvtime på å pakke bagen enda det bare var for ei natt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg