Oppskrift: sjokolade- og peanøttsmoothie

Takk for alle hyggelige tilbakemeldinger på forrige innlegg, kjempegøy å se at dere ønsker å se hvordan leiligheten ender opp. Jeg skal sette meg ned å svare på alle i morgen, da har jeg nemlig fri! Over en uke fri med kun fokus på bacheloren tror jeg skal bli bra. Vi har jo første filmedag på fredag og vi er ikke klare til det helt enda! Men nå skal jeg ikke kjede dere med skolesnakk, jeg tenkte å dele en god oppskrift på sjokolade- og peanøttsmørsmoothie med dere. Denne er like god til lunsj som kos hvis du får lyst på noe om kvelden. Inspirasjon til oppskriften har jeg hentet hos Dedication.

Ingredienser til en porsjon:

  • 1 dl mandelmelk (eller annen melk)
  • 1 fryst banan
  • 2 ss peanøttsmør
  • 2 ss 100% kakao
  • 20g proteinpulver
  • Topping etter eget ønske, jeg har brukt kakaonibs og usaltede cashewnøtter.

Miks alle ingrediensene i en blender og topp med det du måtte ønske. Friske bær er helt sikkert supert som topping, en søt smoothie med friske bær er jo ingen dum kombinasjon.

Nam! Her har du en sunn og GOD smoothie, som metter. Hvis du ikke liker peanøttsmør kan du bytte ut med andre nøttesmør eller droppe det helt, men jeg synes det er den salte smaken fra peanøttene som gjøre denne her så god. Og med denne lille sjokodrømmen vil jeg ønske dere en fin kveld.

13 kommentarer

Siste innlegg