Oppskrift: varm kakao med peppermynte

Hvis det er en ting jeg synes hører påsken med så er det varm kakao. Enten du liker å nyte den hjemme i sofaen med en film snurrende på skjermen eller ute  i skiløype synes jeg alle bør lage seg en god kopp med kakao i påsken. Min favorittkakao er med peppermyntesmak, og jeg bestiller alltid det på kafé hvis de tilbyr det. Starbucks sin varme kakao med peppermynte er utrolig god, så anbefaler dere å teste ut den en gang. Men, nå tenkte jeg å komme med en enkel oppskrift på kakao du kan lage hjemme!

Ingredienser:

  • 5 dl melk
  • 0,5 dl kremfløte (valgfritt)
  • 3 ss 100% kakao
  • 3 ss sukker
  • Noen blader peppermynte (ikke mynte)
  • Eventuelt marshmallows eller krem som topping

Bland alle ingrediensene unntatt peppermynten i en kjele og kok opp. Snurr så sammen en liten bunt med peppermynteblader og slipp oppi koppen. La bladene ligge å trekke der i ca. 5 minutter før du tar den opp igjen. Topp kakaoen med krem, marshmallows hvis du ønsker det!

NAM, dette ble så godt! Helt perfekt varm kosedrikk å nyte i disse feriedager. Jeg håper dere koser dere skikkelig med noen dager fri alle sammen, og at dere har like herlig vær som det er her. Vi har hatt strålende sol stort sett hver dag, og det er så deilig å kjenne at våren endelig er på vei.

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg