Oppskrift: sunnere peanut butter cups

Nå begynner det bli en stund siden jeg delte oppskrift på noe søtt og nå som påsken er her tenkte jeg det var på tide igjen! Denne gangen har jeg prøvd meg på å lage en lit sunnere versjon av peanut butter cups, og de ble faktisk ganske like originalen. Den største forskjellene på mine og de originale er sjokoladen blir mørk, men mørk sjokolade er jo godt, og med peanøttsmør inni blir det helt perfekt! Så da håper jeg oppskriften faller i smak.

Ingredienser:

  • 50g kakaomasse
  • 25g kakaosmør
  • 30g agavesirup
  • 1 ts vaniljepulver
  • Peanøttsmør
  • Former

Lag sjokoladen ved å smelte kakaomasse og kakaosmør i vannbad. Når det er helt flytende blander du inn agavesirup og vaniljepulver. Fyll formene godt, og pass på å få nok sjokolade oppover kantene (der bommet jeg litt).

La sjokoladen stivne i kjøleskap før du fyller på med ønsket menge peanøttsmør.

Topp så med sjokolade over smøret og sett i kjøleskap til det har stivnet.

Og så har du nydelige, sunnere peanut butter cups! Kombinasjonen av salt og søtt slår aldri feil og disse her er sterkt avhengighetsskapende! Selv om de blir veldig mektige gikk brettet ned ganske fort her i huset!

16 kommentarer

Siste innlegg