Oppskrift: grønn detox-juice

I går koste jeg meg så mye hele dagen at jeg ikke rakk innom her. Først var jeg en tur hos Tone Lise Akademiet og plukket med meg noen fine godbiter der (viser senere), så koste Vilde og jeg oss med et lite kafé-besøk og litt shopping. Etter det dro Matias og jeg til Vilde hvor vi hadde indisk-aften og så på film. FY søren så god maten ble! Vi lagde tikka masala og det er jeg nødt til å lage igjen snart, for det må dere få oppskrift på. Det ble med andre ord en veldig vellykket kveld, og endelig fikk jeg sett den første Hunger Games filmen! Den var jo ganske bra, så da får jeg bare fortsette med de andre også.

Men nå hadde jeg ikke tenkt til å skravle hull i hodene deres, jeg tenkte kanskje dere ville ha en juiceoppskrift igjen? Denne gangen er det er en grønn detox-juice, med blant annet spinat og ingefær dere får. Perfekt morgendagens frokost !

Ingredienser til ett glass:

  • 1 grønt eple
  • 1 stor kiwi
  • 1/2 sitron
  • 1/4 agurk
  • En god klump fersk ingefær
  • 2 never spinat

Juice alt sammen i en juicemaskin, men husk å pakke spinatbladene tett sammen og legg det mellom de andre bitene. Da får du med det mest mulig av bladene.

Med kiwi og ingefær som gjør godt for fordøyelsen og eple, sitron og spinat som fungerer rensende er dette en juice som virkelig gjør godt for kroppen. Den er ganske syrlig på smak, men det er jo godt med en liten oppkvikker på morgenkvisten? Hvis du ønsker å gjøre den søtere kan du bytte ut de grønne eplene med søtere epler og ta i fler av dem.

Slik så altså min frokost ut i dag, chiapudding med blåbær og en frisk juice. Og om ikke lenge skal Vilde og jeg avslutte uken med en treningsøkt.

17 kommentarer

Siste innlegg