Min morgen + juiceoppskrift

God formiddag ♥ Har dere hatt en fin start på helgen? Jeg krøp til sengs supertidlig i går så det ble ingen oppdatering dessverre. Nå de siste dagene har jeg endelig kjent at det begynner å bli litt lettere å stå opp og med et par ekstra timer på øyet i natt var jeg kvikk og opplagt halv 8 i dag tidlig! Å Stå opp halv 8 en lørdag har alltid vært helt utenkelig for meg, men herlighet så mye man får ut av dagen! Jeg har jo rukket så mye og enda er klokken bare litt over 12, måtte alle lørdagene bli sånn her fremover ♥ Nå tenkte jeg bare å dele noen bilder fra min morgen og en liten juiceoppskrift. 

♥ 1 gulrot ♥ 1/2 grapefrukt ♥ en liten bit ingefær ♥ en neve druer♥ 

Denne juicen ble ikke godkjent av mannen i huset, men så sitter han i skrivende stund med et glass appelsinjuice fra konsentrat så han har ikke stemmerett! Juicen er i hver fall supersunn, og jeg synes denne ble overraskende søt, men så klart med en ettersmak av grapefrukt. Husk bare på at du ikke tar bort alt det hvite under skallet på grapefrukten (det samme gjelder appelsiner) for det er der mye av næringsstoffene sitter. 

Det var helt greit å starte dagen såpass tidlig og for en gangs skyld kunne sitte med nesen plantet i noen magasiner og virkelig bruke litt tid på frokosten! Det høres sikkert ut som en klisje, men sånn vil jeg starte hver dag! *I wish* Om ikke lenge skal jeg bytte ut kosetøyet med ordentlig klær og hente et par pakker som venter på postkontoret. Så skal julen ut av leiligheten, vi hører nemlig til “den late gruppa” og har fortsatt både røde gardiner og juletre oppe. Men nå skal det bli godt å få lit andre farger her. 

Har du noen fine planer for lørdagen? 

– Sara 


#lørdag #morgen #herligstart #juice #sunn #juicing #oppskrift #grapefrukt #gulrot #ingefær #druer #kaffe #kos 

18 kommentarer
    1. Virket som en herlig start på dagen ja 😀 Jeg er også litt kresen til juicer, haha. Så jeg gjenkjente meg litt i det typen din sa :p. Foreldrene mine er helt gale etter å lage juice, men de bruker ofte ingefær i dem. Synes det blir litt for sterkt for min del da :S
      Ha en fin helg 😀
      – Siri

    2. Ja, du har skjønt det positive med å stå opp tidlig nå 😀 Man får virkelig masse ut av dagen. Jeg våknet kl 7.30, selv om naboen over plaget oss halve natta …. Og vært på venninne -treff og på kafe og shopping.Og skal lage middag snart. Og kjøpt mer garn og skal strikke og hekle og kose meg. Mange timer å kose seg på 🙂 Deilig med juice, jeg drakk ferskpresset på kafe i dag 🙂 Ha en fin dag Sara <3 klemmer <3

    3. siribokoholiker: Ja, det er helt herlig å endelig kunne nyte frokosten sin og ta seg god tid 🙂
      Hehe, ingefær er det mange som synes blir litt mye har jeg skjønt xD Jeg eeelsker ingefær og har gjerne litt mye i juice, men da griner både mamma og Matias på nesen. Du har kanskje prøvd noen andre gode da, som faller mer i smak? Tips til ingredienser og oppskrifter er helt supert 🙂

    4. frodith: Jeg har hele tiden visst hvor deilig det er å stå opp tidlig, men så lenge man ikke MÅ det så har jeg ikke klart å få det til. Dessverre! Men nå er jeg inne i en god rytme, så får vi bare håpe det holder. Sies det ikke at det 18 dager eller noe sånt før ting blir en vane? Jeg kan i hvert fall krysse av 7 dager nå, hoho 🙂
      Ja, man får jo virkelig mye ut av dagen! Etter å gjort en hel haug med ting som har stått på vent så jeg på klokka også var den bare to, kan godt bli vant til det der 🙂

      Åh, så koselig! Jeg så de fine fargene på garnhaugene hos deg ista. Skjønner at det er som å gå inn in “godtebutikk” 🙂 Håper du har hatt en fin helg <3 Klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg