Oppskrift: Sjokoladetrøfler

I dag står det hjemmelagde sjokoladetrøfler på menyen, og disse her er så gode at jeg angrer litt på at jeg ikke lagde en liten porsjon til meg selv også! Disse her havner nemlig under treet til noen i år ♥ Oppskriften er hentet fra Tine.no

Ingredienser til ca. 30 kuler:

  • 2,5 dl kremfløte
  • 300g sjokolade
  • 100% kako til å rulle i

Kok opp fløten og ta den av platen. Bryt opp sjokoladen i biter og rør godt til sjokoladen er helt løst opp. Ikke ha kjelen på platen mens sjokoladen smelter, da blir det for varmt og sjokoladen får små klumper i seg. Sett kjelen kjølig i noen timer, gjerne natten over.

Lag trøflene passe store og trill de i kakao, melis eller hva du måtte ønske før du pakker de i fine cellofanposer eller på krukker.

Og så er de klare til å nytes! Det eneste som tar tid med disse er å vente på at de kjøler seg ned, ellers går resten veldig fort. Det er jo veldig kjekt med litt julegodis som ikke tar så mye tid å lage, det er nok av ting som skal gjøre før jul! Nå er vi snart i mål her, treet pynter vi i kveld og de siste julekakene lagde jeg tidligere i dag. Så nå kan julen bare komme!

5 kommentarer
    1. Oi, deilige trøfler. DU lager mye godt nå ja 🙂 Jeg har meldt meg på allerede på kalenderen 🙂 Håper du koser deg Sara 🙂 Jeg gleder meg til ferie nå, er på jobb i morgen også. Siste dagen med kalender da Stor klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg