Te mot forkjølelse

Om denne “vidunderteen” hjelper mot forkjølelse vet jeg ikke helt enda, men Eirin Kristiansen sverger i hvert fall til denne. Så jeg får ta en kopp til før jeg legger meg i kveld også våkner jeg opp 100% frisk i morgen. Tror dere ikke det? Uansett hva utfallet blir så var faktisk denne teen veldig god på smak samtidig som ingrediensene er gode for kroppen.

En kopp te er perfekt på høsten ♥

Det du trenger er fersk ingefær, sitronsaft, honning og mynteblader (jeg hadde ikke friske mynteblader så jeg brukte peppermyntete isteden).

Kok opp vann sammen med et par cm med ingefær og ha det i en kopp. Tilsett teposen (eller myntebladene), litt sitron og honning. Kjempegod kombinasjon! Og det fine er at honning blant annet lindrer hoste og at ingefær er med på å bekjempe sykdom og betennelse! Gotta love it! Det blir nok en kveld på sofaen for min del, med deilig te vel og merke! Men nå skal jeg ikke klage mer over formen på en stund, i morgen er det stopp. Lover!

16 kommentarer

Siste innlegg