Høstens skattekiste

Hvis det er en ting jeg liker ekstra godt med høsten så er det at det er tiden for å høste inn mange gode råvarer. Det er ekstra stas å lage mat av selvhøstede varer, også smaker det jo så mye bedre! Vi var som sagt hjemme denne helga og da var vi heldige å fikk med oss masse godt hjem. Ta en titt på dette her!

Så mye godt!

Vi har fått masse epler både av oldemoren min og besteforeldrene til Matias så i løpet av uken skal jeg prøve meg på hjemmelaget saft. Jeg har aldri laget saft av bare epler før så det skal bli gøy å prøve. Forhåpentligvis har vi noen epler til overs som blir til eplekake. Nam!

Dere husker kanskje den ikke fullt så vellykkede blåbærturen til Vilde og meg tidligere i høst? Det ble ikke mange bærene med hjem, men nå har jeg fått en stor fin pose.

Plommesyltetøy og eplesyltetøy har vi også vært heldige å fått. Eplesyltetøyet  glemte vi igjen hjemme, men plommesyltetøy holder lenge.

Og sist men ikke minst, min favoritt! Hjemmelaget solbærsaft! Åh, der er så godt ♥

Når jeg blir stor (hehe) har jeg veldig lyst til å ha eget epletre, solbærbusk og noen grønnsaker i hagen. Jeg har jo allerede startet med min egne lille urtehage, og de har blitt så fine og grønne nå! Til våren har jeg lyst til å prøve meg på tomater i blomsterpotte, det er jo så gøy når man får det til!

12 kommentarer

Siste innlegg