Oppskrift: Ovnsbakte rotgrønnsaker

Først må jeg bare si tusen takk for god respons på det forrige innlegget om økonomi! Det er så gøy å lese dere tips og erfaringer både her i kommentarfeltet og på Facebook, så tusen takk!

Nå er det tid for litt matprat igjen, for høsten er virkelig kommet godt i gang og det betyr høysesong for mange gode råvarer. Lammekjøtt, epler og rotgrønnsaker er ting jeg forbinder med høsten og som ofte står på mitt bord i høstmånedene. Derfor tenkte jeg å dele en enkel og god oppskrift på litt høstinspirert tilbehør til middagen med dere.

Ingredienser:

  • Poteter
  • Gulrøtter
  • Kålrot
  • Persillerot
  • Løk
  • Rødbeter
  • Matolje
  • Krydder etter ønske

Kutt opp alle grønnsakene i grove biter og hell over litt matolje. Dryss på godt med ønsket krydder for en god smak. Vi brukte hvitløk, chili, salt og pepper. Sett grønnsakene på 200 grader i ca. 45 minutter.

Så har du et smakfullt og høstinspirert tilbehør til maten din. I dag hadde vi svinefilet og peppersaus sammen med rotgrønnsakene og det ble en veldig god kombinasjon! Nå skal jeg straks hoppe i dusjen og komme meg i seng, etter litt lite søvn i natt skal det bli godt å få sovet skikkelig ut.

33 kommentarer

Siste innlegg