Negledesign: quilted and glitter nails

I går var jeg med Vilde store deler av dagen, først var vi å kikket på Matstreif, før vi tok oss en frozen yogurt og tuslet rundt i byen. Det var helt utrolig mange folk på Matstreif i går så jeg er veldig glad jeg var der på fredag for å ta bilder. Dagen var veldig koselig og på kvelden kom Vilde til meg på taco og Skal Vi Danse. Senere i dag skal vi på trening sammen, og det blir gøy! Det er lenge siden jeg har trent sammen med noen nå.  Men først ville jeg bare innom her for å vise dere et superenkelt negledesign jeg nettopp prøvde meg på.

Det er veldig enkelt (jeg har jo fått det til) og du velger selvfølgelig helt selv hva slags farge du vil bruke.

Det du trenger er: base coat, neglelakk i ønsket farge (jeg har brukt Pink Cadillac fra TL) og negletape (du kan også klippe til vanlig tape). Hvis du vil pynte det litt ekstra opp kan du bruke små perler og en glitterlakk slik jeg har gjort på bildet over. Topp det gjerne med en top coat så det blir blankt og holder lengre.

Det første du gjør er å legge ett lag base coat, så 1-2 lag med neglelakken din.

Før du legger på negletapen er det viktig at lakken din er 100% tør, ellers vil du dra med deg neglelakken når du skal lage mønsteret. Legg først tre striper med negletape på skrått nedover som vist på bildet over.

Så legger du tre striper andre veien igjen. Da skal det danne samme mønster som jeg har over. Hvis du heller vil ha et annet mønster lager du bare det.

Lakk så 1 lag med neglelakken over tapen og dra av negletapen med en gang slik at den ikke rekker å tørke. Første gangen jeg prøvde lot jeg lakken tørke først og da ble det jo ikke spesielt fint! Husk forresten på å dra av de tapebitene du satte på til slutt først, slik at du ikke ødelegger designet.

Jeg synes dette ble et fint og jentete design. Planen var jo egentlig å ha mønsteret på alle neglene som dere ser på bildene underveis, men resultatet ble ikke bra første gangen. Så da gjorde jeg litt endringer og la til både glitter og perler.

29 kommentarer

Siste innlegg