Oppskrift: Limonade med vannmelon

En av tingene som sto på min to-do-list for sommeren var å lage limonade og for et par dager siden fikk jeg endelig ut fingeren. Limonade er så friskt og passer ypperlig til varme sommerdager. Denne gangen ville jeg dog prøve en litt annen oppskrift enn den tradisjonelle med bare sitron, vann og sukker så jeg blandet i litt vannmelon. Tror dere det ble bra eller? Denne oppskriften må dere bare prøve!

Ingredienser til en mugge

  • 2 store sitroner
  • 8 dl vann
  • 1,5 dl sukker
  • Noen skiver vannmelon

Start med å kok opp vann og sukker til sukkeret er helt oppløst. Så skviser du ut saften av 1, 5 sitron, den siste halve bruker vi til pynt.

Sil sitronsaften over i vannet, så slipper du å få med fruktkjøtt og steiner. Allerede her har du en enkel og god limonade av den tradisjonelle sorten, men hvis du har lyst til å prøve deg på en litt annerledes variant tar du med vannmelonen også.

Jeg er litt usikker på hvor mye vannmelon jeg brukte, men jeg tror det ble et par skiver til sammen. Det eneste du gjør er å mose melonen å godt du klarer og sile det over limonaden. Resultatet blir en veldig spennende smakskombinasjon som fortsatt minner om den kjente limonaden.

Helt tilslutt kan du ta i noen stronskiver, noen melonbiter og litt isbiter så er den good to go!

Dette tok ikke lange tiden å lage og som dere sikkert har skjønt så ble resultatet veldig bra. Alle som har fått smake (les: mamma, Matias og naboen) synes den var veldig god, så da må vi nesten bare stole på de.

16 kommentarer

Siste innlegg