Travel essentials: min reiseveske

Selv om jeg ikke skal fly langt i dag er det et par ting som gjør reisen mer behagelig, så nå tenkte jeg å dele mine must-haves på reise med dere. En god og romslig veske eller sekk er helt nødvendig for å få plass til det mest nødvendige. Den har plass til data og alt annet jeg ønsker å ha med inn på flyet. Personlig sender jeg aldri datamaskin, iPads eller kamera med bagasjen når jeg skal ut å reise, det går rett i håndbagasjen. Både fordi jeg er redd for at det skal bli ødelagt, men også fordi det er utrolig kjedelig hvis bagasjen skulle bli borte.

♥ Solbriller ♥ Ørepropper ♥ Datamaskin ♥ Håndkrem ♥ Antibac ♥ Våtservietter ♥ Noe å lese på ♥ Oppblåsbar nakkepute ♥ Sovemaske (oppskrift her) ♥ Pass ♥ Litt snacks ♥ Tyggis ♥ Leppepomade ♥ Øreplugger ♥ Mini-tangle teezer ♥ Mobil ♥ Litt penger i valutaen til landet du drar ♥

Når jeg er ute på reise er antibac et must! Jeg er vanligvis ikke veldig “redd” bakterier, men på ferie synes jeg det er greit å være litt påpasselig. Det som er dumt med antibac er at det dreper bakteriene, men du føler deg ikke nødvendigvis 100 % ren på hendene likevel. Da er våtservietter veldig kjekt, de på bildet over koster 10 kroner på h&m! Håndkrem er også noe som er veldig godt å ha på lur.

Denne søte passmappen pynter opp et ellers kjedelig pass, denne fant jeg til 8 kroner på Ebay. 

Nakkepute har jeg faktisk aldri reiset med før, men jeg har prøvd denne her hjemme og det er så godt! Øreplugger er også veldig kjekt å ha hvis man vil stenge ute lyder uten å ha på musikk. Tyggis, snacks og leppepomade trenger vel ingen nærmere forklaring? Det er alltid kjekt å ha med seg. Den lille søte tangle teezeren føler jeg er litt fjollete å ha med i reiseveska, men når man har langt hår hender det at håret tugger seg og da er det deilig å kunne rette opp i det. Denne her er akkurat passe stor og er den eneste hårbørsten jeg tar med på tur.

Ting som sovemaske, nakkepute og øreplugger putter jeg i en liten praktisk tøypose slik at det blir litt mer orden i veska.

Ryddig og organisert slik at jeg slipper å leite gjennom hele vesken for å finne viktige ting som for eksempel pass. Jeg har stått altfor mange ganger å endevendt vesken i leiting etter boardingkort og pass ved gaten.

Slik ser altså min reiseveske ut før Finlandsturen, det ble mye rosa ser jeg nå, men det er helt innafor i min bok! I tillegg kommer jeg til å kjøpe vann på flyplassen for det må man jo kaste ved sikkerhetssjekken uansett. Når dette innlegget postes er jeg mest sannsynlig i luften, men jeg vil likevel ønske dere en riktig fin dag.

14 kommentarer

Siste innlegg