DIY hudpleie: rosevann-isbiter

Denne mandagen her ønsker jeg velkommen med åpne armer, nå er det nemlig ikke lenge til Finlandstur! Det skal bli gøy! Men i dag tenkte jeg å komme med et morsomt skjønnhetstips til dere. Da jeg hadde bursdag fikk jeg fine roser som jeg synes det var synd å bare kaste når de begynte å visne, og siden jeg ikke er så glad i tørkede blomster måtte jeg finne på noe annet. Så da googlet jeg litt og kom frem til at det faktisk går an å lage isbiter til huden av roseblader. Husk bare å bruke roseblader fra roser som ikke er sprøytet, du vil ikke ha de kjemikalene på huden! Disse isbitene frisker opp huden og etterlater den myk og god.

Ha bladene i en kjele og hell over vann som akkurat dekker rosebladene. La det stå å småputre i ca. 15 minutter, men unngå å koke de.

Ta ut bladene og hell vannet over i isbitformer og sett de i fryseren.

Noen timer senere har du små isbiter med rosevann som kan brukes som en rask liten oppfrisker for huden. Du kan også tine opp rosevannet og bruke de i hjemmelaget hudpleie som for eksempel ansiktsrens, maske eller face mist.

Det var en frisk opplevelse å bruke disse isbitene, og huden føltes faktisk skikkelig frisk og opplagt etterpå. Det er kanskje ikke så rart når det var så kaldt, meen jeg liker å tro at rosevannet hadde noe med saken å gjøre også. Hvis dere vil ha flere naturlige skjønnhetstips kan dere sjekke ut dette innlegget, med skjønnhetsprodukter fra kjøkkenskapet.

6 kommentarer
    1. Haha, blir litt rart å si at jeg gleder meg til du drar til finland, men gleder meg bare til å se bilder, også er det så gøy at du gleder deg så mye! 😀
      Veldig kult tips, likte det utrolig godt :O Supersmart også… Kan hende at rosene hjalp ekstra godt, ja 😀

    2. Vilde: Åå, søting! Det er gøy å høre! Hihi, gjett om jeg koser meg her!? Nå går jeg bare å tripper og venter på morgendagen. Da er det tid for Mummidalen! Juhu 🙂

      Så bra du liker det! Jeg synes i hvert fall huden virker litt friskere etter at jeg har brukt de. Såå hvem vet, kanskje det hjelper! Det finnes jo rosevann til ansiktet på butikken, dette blir jo litt av det samme 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg