Hjemmelaget salsa

Siden jeg er inn i en god steam med oppskrifter fortsetter jeg bare der jeg slapp! Jeg lovte dere oppskrift på den gode salsaen onkel lagde da vi grillet så nå kommer den endelig. Denne her er supergod til blant annet grilling og taco. Og du kan lett styre styrken på salsaen ettersom hvor mange hvitløksfedd du har i. Vi er alle veeldig glad i hvitløk så vi slapp like gjerne oppi 5 stykker! Det kjentes på smaken, men fy så godt det var! Så da håper jeg dere får nytte av denne oppskriften!

Ingredienser

♥ 2 store tomater

♥ 1/2 rødløk

♥ Hvitløksfedd etter eget ønske (vi brukte 5)

♥ 1/2 lime

♥ En bunt fersk koriander (du kan bruke tørket også)

♥ 4-5 ss olivenolje

Start med å skjære tomaten i skiver og fjern det våte inni, der hvor frøene sitter. Hvis du lar det sitte igjen blir salsaen veldig våt og det er ikke så godt. Kutt så tomaten opp i passe store terninger.

Kutt opp rødløk, skvis ut hvitløken med en presse og bland det i.

Ha over saften av en halv lime, oppkuttet frisk koriander og oljen før den er klar for servering! Og der har du en enkel, god og sunn salsa! Denne her er ti ganger bedre enn det jeg har smakt før og det ble virkelig en smaksbombe som jeg skal prøve neste gang jeg spiser taco!

8 kommentarer

Siste innlegg