Sommerdrikk med smak av jordbær

Nå har det blitt en del matprat på bloggen i det siste, men jeg har så mange oppskrifter jeg vil dele med dere! Denne gangen tenkte jeg å dele oppskrift på velkomstdrinken vi hadde i bursdagen min sist uke. Den ble utrolig frisk og god og flere kom med glasse for å få påfyll, det tar jeg som godt tegn! Jeg synes i hvert fall denne var veldig god og lagde en ny runde til grillingen i går. Så da håper jeg det smaker!

Ingredienser til 10 personer

  • 1 liter jordbær
  • 2,5 dl vann
  • 1,5 dl sukker
  • 1 appelsin
  • 5 dl eplejuice
  • 7 dl Farris

Knus halvparten av jordebærene i en bolle, mens du koker opp sukker og vann. Hell det varme vannet over de knuste bærene og sett det i kjøleskap i ca. 4 timer. Hvis du vil kan du la det stå natten over.

Sil jordbebærene og vannet i en mugge slik at du ikke får masse klumper, før du heller over eplejuice. Kutt opp halve appelsinen i skiver og ha det i muggen, den andre halve skviser du i muggen. Ha også oppi resten av jordbærene som du ikke moste. Rett før du serverer har du i isbiter og Farris. Hvis du vil ha i alkohol tror jeg denne blir veldig god som en drink også!

Oppskriften rekker til ganske mange personer så hvis du bare skal ha til et par stykker ville jeg kutte litt ned på ingrediensene, eller ikke! Haha, denne er så god at man fint orker noen glass!

22 kommentarer

Siste innlegg