Skjønnhetsprodukter fra kjøkkenskapet

Som jeg sa i går handler dagens innlegg om alternativer til skjønnhetsprodukter. Mye av det som finnes i kjøkkenskapet ditt kan brukes til hudpleie og her kommer noen enkle tips. Jeg tenkte å tipse om et par gode oppskrifter på ansiktsmaske og skrubb også senere hvis dere ønsker det?

Sitron mot tørre albuer

Jeg har ofte veldig tørre albuer og det er veldig vanskelig å holde de myke bare ved å bruke hudkrem. Det er verst på vinteren, da gjør det faktisk ganske vondt. Men hvis du skjærer en sitron i to og fjerner litt av innmaten (jeg lagde meg et lite glass med limonade av denne saften) slik at du har plass til albuen i sitronen kan dette brukes til å bli kvitt hard hud. Sett en halv sitron på hver albue og sitt i ca. 10 minutter. Da blir huden baby myk! Du kan også skrubbe og smøre albuene etterpå for maks effekt.

Agurkskiver mot trette øyne

Denne her kjenner vel kanskje de fleste til, men jeg synes den måtte bli med. Legg agurkskivene et par minutter i fryseren før du bruker de så blir de kalde og gode før bruk. Agurkskivene vil roe ned og reduserer hovne øyne.

Teposer mot trette øyne

Teposer gjør nesten samme nytten som agurkskivene. Når du har drukket grønn te, kamille te eller svart te er det bare å legge teposene i fryseren. Husk bare å ta de ut litt før du skal bruke de slik at du ikke legger de på huden når de er frosne. Grønn og svart te reduserer hovne øyne, og kamille te reduserer hevelse, rødhet og er anti-aging.

Olivenolje og kokosolje

Kokosolje kan brukes til det meste, matlaging, som hudkrem, i håret osv. Et godt tips er å bruke litt kokosolje i hårtuppene, kokosoljen vil tilfører håret næring og fuktighet. Kokosolje kan også bruke som hårkur og varmebeskyttende!

Olivenolje er også litt av et vindunderprodukt, og har mange bruksområder. Du kan for eksempel bruke olivenolje som øyesminkefjerner, men unngå å få oljen i øynene. Ikke bare fjerner olivenoljen sminken, men de tilfører også vippene dine fuktighet og styrker de. Olivenolje er også kjempefin å bruke som hudkrem, spesielt hvis du har veldig tørr hud. Det går også an å bruke oljen som barberingsolje for en tett og fin barbering uten at huden blir irritert, da slipper du også å smøre bena etterpå fordi oljen er så fuktighetsgivende. Dette tipset har ikke jeg prøvd selv, men jeg tenkte å prøve det neste gang.

19 kommentarer

Siste innlegg