Game of Thrones “The Exhibition”

Da har jeg omsider kommet hjem, spist middag og fått sett over bildene fra Game of Thrones exibition. Denne helga skal vi spille inn ute, så det er faktisk en sjanse for at jeg kan få litt farge! Det tar alltid så lang tid før jeg blir brun, men i dag har jeg faktisk fått litt farge! Hurra! Kan tenke meg at dere som har hatt fri i dag har kost dere? Fri fra skole eller jobb OG nydelig vær, det kan jo ikke bli stort bedre? Nei, nå er jeg i ferd med å prate meg bort, det kan vi ikke ha noe av! Her kommer et lite bildedryss fra i går.

Det er viktig med påfyll i køen! Pascal ligger rett ved Posthallen så jeg kunne bare ikke la vær å kjøpe et par makroner mens vi ventet på å komme inn! Disse her med bringebær og de med mørk sjokolade er så gode ♥

Etter ca. 1,5 time i kø var det endelig vår tur! Det var ganske mye folk der og det var både kø til å sitte i “Jerntronen” og til å prøve “Oculus Rift”, men det var veldig mye fint å se på! På bildet over og et par av de kommende ser dere drakter og kjoler som er brukt i serien.

For en filminteressert som meg var det spesielt gøy å få se litt av storyboardet til en så kjent tv-serie. Det morsomme er jo at disse er ganske like de vi lager til vår serie!

Denne her ble jeg også utrolig fasinert over! Jeg synes det er litt gøy med spesialeffekter til film og har blant annet laget et par hender som faktisk har blitt ganske bra selv. Men denne her klarer jeg ikke se meg mett på, fy søren! Den ser jo faktisk helt ekte ut, jeg skulle gjerne lært hvordan man får lagd de så autentiske!

Også er det jo klart vi måtte ta plass i tronen! Matias ser noe mer bekvem ut enn meg, men det er gøy å ha bilde fra den uansett.

Likevel var nok oculus rift høydepunktet med hele utstillingen. Vi gikk inn i noen små “boder” som dere ser på bildet over også fikk vi på oss headset og noen slags briller som dekket hele synsfeltet. Inne i brillene er det to skjermer som viser en virtuell tredimensjonal verden. Fordi det er to skjermer i brillene gir det følelsen av dybde og man føler at man er tilstede i bildet som vises. Det som er ekstra kult er at hvis du snur på hodet er det akkurat som om du skulle gjort et i virkeligheten, du får se mer av stedet du er på. På denne utstillingen fikk vi ta heisen opp “The Wall”. The Wall gir sikkert mening for alle dere som har sett Game of Thrones, jeg har jo ikke det, men uansett så var det veldig gøy. Vi kjørte opp til toppen av heisen, og når den stoppet ble vi “kastet” utenfor stupet. Det føltes veldig ekte og noen av de som prøvde sto å skrek fordi de ble skremt.

Dette var med andre ord en veldig vellykket utstilling, selv for meg som ikke har sett serien. Nå gleder jeg meg bare til å bli ferdig med et par andre serier slik at jeg kan begynne på denne! Tror det blir enda morsommere å se tilbake på denne utstilling når jeg faktisk har sett det.

22 kommentarer

Siste innlegg