Oppskrift: pizza-saus

Siden det er lørdag tenkte jeg kanskje dere hadde lyst på en oppskrift på pizzasaus? Lørdagsmiddagen er kanskje lagd og spist for lenge siden hos de fleste, men man må ja mat på søndag også! Hjemmelaget pizza er noe jeg forbinder med helg og det smaker så mye bedre enn den du kjøper og det beste er jo at man kan toppe den med akkurat det man selv liker. I tillegg kan du lage deg grov bunn som metter mer. Vi skal ha pizza i dag (nei, vi har ikke rukket å spise enda) og skal laget både sausen og bunnen selv, da synes jeg den blir aller best. Oppskriften på sausen var det Vilde som hadde med seg da vi lagde pizza sammen for et par helger siden, men jeg vet ikke helt hvor hun har den fra. Dette trenger du til en langpanne:

2 ss olivenolje

2 hvitløksfedd

1 boks hakkede tomater

Frisk hakket basilikum

Salt og pepper etter smak

Ha olivenolje og hakkede tomater i en kjele, jeg vet ikke hvorfor vi fikk det for oss at det skulle opp i en bolle så bare overse den biten og ha det i en kjele. La det stå der å koke i ca. 10 minutter.

I mellomtiden hakker du opp en stor nevne frisk basilikum og finhakker to hvitløksfedd.

Dette tilsetter du etter 10 minutter og så kan du la det stå i 10 nye minutter.

Da har du en saus med masse smak som er perfekt til lørdagspizzaen (eller søndagspizzaen). Nå får vel vi snart sette i gang her ellers blir det ikke middag før langt på natt. Håper dere har hatt en fin helg? Her er det ikke mye spennende å melde, dere vet jo hva jeg har drevet med i hele dag. Men når pizzaen er ferdig skal vi nok slenge bena på bordet og kose oss med noe gøy på TV. Vi snakkes mer i morgen!

16 kommentarer

Siste innlegg