Syverksted med Jenny Skavlan

Jeg har vært på syverksted og boklansering av den nye boken til Jenny Skavlan i dag, og dette er faktisk tredje gang jeg har vært med på slikt verksted med henne og det var like gøy i dag! Det eneste som var litt dumt var at Vilde måtte melde avbud, så da ble det til at jeg dro alene. Det var uansett mange hyggelige jenter å skravle med der så det gikk fint.

Alle kunne ta med seg tre plagg de enten ville sy om eller bytte bort til andre klær. Jeg byttet fra meg en kjole og en jakke og fikk igjen skjorten dere ser over, som faktisk var Jenny Skavlan sin og en utrolig kul topp jeg skal bruke til helgen. Skjorten hadde egentlig en helt plain lyserosa krage, men jeg piffet den opp med et kult bånd. Det er ikke mye som skal til for å gi nytt liv til et gammelt plagg.

Her er noen av tingene hun har laget, disse kunne vi bruke til inspirasjon.

Vi var også heldige som fikk et handlenett med litt forskjellige godsaker oppi. Blant annet hadde Perlehuset bidratt med litt perler og slikt så vi kan lage mer ting hjemme. Jeg fikk ikke kjøpt med meg den nye boken da, jeg tror nemlig jeg hadde fått litt kjeft hvis jeg gikk ut å kjøpte noe som står på ønskelisten min nå like før jul. Så da får jeg nøye meg med den forrige boken så lenge. Fikk henne til å signere den da, siden alle andre fikk signert den nye boka. Signerte bøker er alltid stas å ha i bokhylla.

På bordene i syrommet var det lagt ut haugevis med forskjellige perler, bånd, kjetting og alt man kan ønske seg for å sy om klær. Siden det ble en del ting til overs fikk vi ta med det vi ville hjem, jeg har plukket med meg litt godsaker så kanskje det blir flere “nye” plagg på meg fremover. Mange prøvde seg også på symaskin i dag, men jeg holdt meg til nål og tråd. Er ikke helt stødig med symaskin så får enn så lenge kose meg med den gode gamle nåla.

Jenny husket meg faktisk fra det forrige sykurset og lurte på hvordan det hadde gått med jakken min som vi jobbet med da. Kanskje jeg burde ta det som et hint når hun begynner å kjenne meg igjen og ikke dukke opp neste gang? Hehe

Her er bilde av den blå toppen jeg fikk byttet til meg. Det var faktisk akkurat en slik topp jeg drømte om å finne før jeg dro! Tror den vil passe fint sammen med resten av antrekket jeg skal ha på lørdag.

26 kommentarer

Siste innlegg