Mine mummikopper

Det var noen som lurte på om jeg kunne lage et lite innlegg om mummikoppene mine, og det gjør jeg gjerne! Jeg har samlet på mummikopper en liten stund nå og synes det er veldig gøy og koselig med en liten samling. Hovedgrunnen til at jeg vil samle på koppene er fordi mummitrollet var en av favorittene mine på barne-tv da jeg var mindre. I tillegg er karakterene så søte og koppene så fine, så da bestemte jeg meg for å starte å samle. Har tilsammen 17 kopper nå, 16 forskjellige. Det er jo en del, men jeg har maange kopper igjen. Det aller gjeveste er å få tak i kopper som ikke er i produksjon lenger, unner meg av og til en slik kopp om jeg kommer over det.

Her er alle sammen stilt opp. Hadde hjertet litt i halsen da jeg satte de opp slik, men det gikk veldig bra.

Dette er de “vanlige” koppene. Det vil si at de er for salg hele tiden, bortsett fra de koppene som har blitt byttet ut til fordel for nyere versjoner (Mummitrollet og Snorkfrøken).

Disse derimot er sesongkopper. Det vil si at de kun blir produsert i et begrenset opplag og at de kun er for salg en spesiell sesong. De pleier å lage en sommerkopp og en vinterkopp hvert år. I tillegg hender det kommer andre kopper ved spesielle anledninger. Årets vinterkopp står derfor høyt opp på ønskelisten min til jul i år.

Denne koppen er nok den jeg er aller mest fornøyd med. Den er fra 2004 og er ganske sjelden. Synes det er så gøy å få tak i sjeldne kopper som ikke er å få kjøpt i butikken lengre. Ebay har en del kopper, men har til nå bare kjøpt to stykker derfra. Er litt redd for at de skal knuse i frakten.

34 kommentarer

Siste innlegg